måndag 29 november 2010

måndag, en mycket bra måndag

Började dagen med ett dåligt humör, höll det lite inom mig för att skona mina nära här hemma.
Blev en liten morgonpromenad runt 13 tiden på ca45 min. Nu var jag istället på ett strålande humör. Fick med hela familjen att plöja lite promenad snö.

Pratat lite med coach(Johan Strömqvist) idag, tycker väl som jag att vädret begränsar en lite, min vi ska givetvis tuffa på så gått det går. kanske hålla igen lite grann med övningar som kan orsaka halka/benbrott=)
Han berättade vad han skulle träna idag så då fick jag med ett ryck, skulle ju egentligen vila idag med.

Blev en runda på löpbandet. Startade drog på maxhastighet som är 12km/h tänkte jag skulle stå så länge som jag orkade i den farten utan att ramla av. Efter 10 min tänkte jag att jag klarar lätt 30 min. efter 12 min så hade jag ändrat den uppfattningen. 25 minuter blev det och sen jogga ner i 5 min. Det som är mycket trevligt med detta är att jag gjorde med andra ord 5km på 25 min som skulle kunna vara ett nytt 5km rekord för mig. Dock kommer jag inte se detta som ett rekord. Så pass mycket enklare att springa på ett löpband. man kan inte sänka tempo när det blir tungt, då ramlar man av=) ser detta mer som att jag för tillfället har det inom mig att jag även ute kanske skulle kunna springa 5km på 25 min, men inget jag ska testa på en stund

Nu var det mat
köttgryta med potatis, mycket bra gjort Charlotte.

Nu på kvällen fick det bli 1H på gymmet, kändes bra körde idag på 15 reps. Ett par ggr till på 15 så är det snart inne i psyket..

På måndagar har jag invägning med en grupp bantande bantare. Själv gick jag ner denna veckan 1,5kg Lite tråkigt eftersom jag i fredags låg på -2kg och det är lika med 25kg totalt.. så egentligen är jag idag på invägningen minus 24,5. men det gör mig inte så mycket imorgon är det säkert 25 ändå

hela dagen har jag nog mest gått och trallat,

Hoppas eran Måndag har varit lika trevlig som min

1 kommentar:

  1. 24,5 är skit bra Rikard! 0,5kg är ju ingenting du hade ju för sjutton gubbar ätit julbord och njutit lite, det måste man ju få göra i bland ju! det är du värd men jag förstår dig.

    Själv får det tyvär bli en vecka utan träning då jag var på vårdcentralen i dag och fick pencilin och hade tydligen mycket för höjd sänka så jag ska tillbaka på fredag:(,,,, men på torsdag blir det till att stoppa i sig några alvedon så man orkar shoppa dagen lång i Ullared:) får se det som veckans motion

    SvaraRadera