lördag 27 november 2010

Lördag. Förena nytta med nöje

Vaknade och hade fått sms avisering på ett paket.
Tog bilen och skulle hämta ut det, packade även löparskorna och mp3 spelaren. Där finns nämligen en fin backe att köra backträning i. Tyvärr så var jag förste man som besökte eljusspåret, med andra ord ca 2 dm ny snö. En tugga i det sura äpplet och sen sätta fart på benen.
Var faktiskt ganska mör efter joggingen fram till backen i all snö. Väl där framme så blir det 100% 5 ggr upp för den ca 40 meter långa backen. Efter jag var färdig och fyllt benen med mjölksyra blev det en jogging tillbaka mot bilen.

Hemma klär vi på ungarna vinterkläder, dags för pulk race. I vanliga fall hade jag nog tyckt att det är rätt jobbigt att dra pulkan uppför backen hela tiden. Idag var det ju backträning så det var ju bara att kämpa på. Ca 30 min med 100% rush upp för backen med Nova i pulkan gjorde susen.

Hemma lite mat och kaffe. Charlotte går ut en runda, när hon kommer hem så blir det ett sista pass för dagen. Crosstrainer på jobbet i 45 minuter. Kändes bra tills jag skulle börja blanda in massa tempohöjningar. Körde tiden ut men var väldigt orklös. Ikväll är vi iväg på julbord så bloggar från mobilen. Känner mig faktiskt nästan sjuk. Är helt slut är jag. Tror det har varit lite hårt i 2 dagarn nu. Bestämmt mig för 2 dagars benvila, även om jag känner mig ok imorgon. Får bli promenader och lite gym istället. Kanske en runda på boxningssäcken för att få flåsa lite.

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar