söndag 21 november 2010

Uppstart av Mitt svett från min kropp

Tänkte jag skulle starta en blogg för att logg föra min träning och mina mål.

Jag startade min vikt resa detta året vecka 33. Andledningen att jag starta en vikt nedgång var pga svårt att andas och anfådd en kväll när vi skulle ut på krogen.
Bestämmde mig redan dagen efter att jag skulle börja gör nått åt min övervikt. Jag vägde då 111.6 kg
Med att hålla ner på storlek på portioner av mat och milvis av promenader så är jag idag nere på 89 kg altså 9 kg kvar till målet..

när jag vägde ca 92 kg så började jag känna mig mycket lättare och mer energirik. Tänkte att jag skulle prova på att jogga. Började för nångra veckor sedan att springa. totalt döfött var det. Första rundan blev 4.1 km helt slut och tyckte själv att min snitt hastighet var aldeles för hög, snitt hastigheten låg då på nästan exakt 9km/h.
Några dagar efter ville jag göra ett nytt försök tänkte att jag skulle ta en 3 km runda istället i samma tempo som innan för att inte ta ut mig för hårt, slutade med 1.9 km i rätt tempo. Var tvungen att ge upp pga det värkte i ryggen och benhinnorna. Motivationen dog tyvärr helt och kände inte alls för att fortsätta jogga,

Men en vecka efter den dagen så ville jag prova igen blev då 5km i samma tempo och det funkade kanon,
Nu började tankarna och en dröm bildas om göteborgsvarvet. Dit är det en lång väg, en väg jag kommer att klara av en väg som kommer kräva Mitt svett från min kropp

Idag fungerar löpningen bra, de tiderna som ligger nu är
5km på 28:03
10km på 1:04:57

Mitt första del mål är 5km under 26min(25:59 är godkänt)
och milen under 1H

sätten som jag kommer att ta mig till alla milstolpar på
Löpning i alla dess former
Löpband
Styrketräning för att bygga uthållighet i överkroppen, inte bygga några jätte muskler
Lång promenader
Motionscykel

på återseende
reserverar mig för stavning och gramatik

2 kommentarer:

  1. Du är så sjukt duktig bror! jag beundrar din envihet och din motivation och ditt riv du har.Du kommer fixa Götegorgsvarvet galant.Kram Syrran

    SvaraRadera
  2. min komentar blev registrerad sm från Ullis, skumt,, ja ja men det var från mig i alla fall

    SvaraRadera