onsdag 24 november 2010

Onsdag Benslackt

Innan jag gick hem från jobbet i morse så blev det ett 30 mins pass på motionsykeln. Jag har nog inte tagit ut mig så hårt sen jag låg i lumpen, blod svett och tårar(fast utan blod).  Första 10 min på cykeln har jag som uppvärmning.. Efter dom 10 så ville jag göra det bästa jag kunde för varje minut. Ville att när jag skulle gå av cykeln 20 min senare, ska jag inte kunna säga jag hade kunnat gett lite till. Givetvis fick jag hålla igen lite för att orka de 20 min. la en liten motståndshöjning var 5 minut som höll i sig i 1 minut varje gång. Sista 5 minutrarna på passet förstod jag att man klarar med än vad man tror. Och här kommer det en tempohöjning med 10 RPM per minut. När jag gick av cykeln så kände jag att jag kunde inte gjort det hårdare. Somnade hemma med ett lite leende och ett bra gjort..

Vaknade och skulle ut på backträning. Fick tyvärr hoppa över den tanken, mina ben hade aldrig gått med på det. Blev en promenad på 1.5H istället.

Eftersom jag har lite på känn att benen har gjort sitt för tillfället så blev det en kort jogging på 3 km nu på kvällen. Mycket lungt tempo, inga tempohöjningar överhuvetaget och tog inte ut mig nånstans. avslutar efter den rundan med 20 min streching.

Nu behöver jag en benvila. sista passet idag känns rätt bra att avsluta med inför en benviladag.

Cykeln har verkligen tagit kol på mig de 2 sista dagarna. Oj vad den ska få igen

Allt för idag,
hade bra i kylan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar