söndag 8 april 2012

årets första löprunda

Imorgon börjar dieten och jag är riktigt taggad för att dra igång. nånstans mellan 5-7kg ska betas bort på ca 55 dagar. Tanken Är att jag ska försöka tappa lite över kilot i veckan första 2-3 veckorna och sen ta det lite försiktigare. lägger mig på ca 2400 kcal inte så jätte lågt direkt, vissa kommer nog inte kalla mina tallrikar som diet. Men ska jag hålla gnistan uppe så lär jag äta ordentligt..

3gram protein per kg kroppsvikt varjedag ska jag få i mig. Detta är det största fokuset. Lär väll bli säkert 4 protteshakes på en dag plus maten för att få i sig den mängden protein. Ja det är väl det, så nu ska jag säga nått lika enkelt som det är. Dags att gå ner i vikt.

Idag tog jag mig en löprunda på 4.5km i lungt och sansat tempo. Jag tänkte faktiskt bara jogga lite sen gå en bit och sen jogga en bit och hålla på så. Men det gick så bra och var så jävla trevligt så det var bara att lufsa på. Men visst fan var jag tung inget snack om saken.. Mycket kropp för tillfället sista dagen på bulken. och hela denna kroppen vill ha syre så det är bara ta det försiktigt och ge den vad den vill ha så får jag vad jag vill ha = en trevlig runda..

Allt för idag, imorgon lägger vi i en lite högre växel. och då står både gymmet med bröst och armar på shemat, en cykeltur på milen kanske.. Mest för att se så hojen är ok. Sen den underskattade Powerwalken och här ska jag nog lura med mig familjen..

Fortsatt trevlig påsk mina damer och herrar(vilka ni nu är)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar