söndag 15 april 2012

Gör lite ändringar

Fredags blev det att vakna vid 4 för att springa till jobbet. drog nog till med ca 10 tal bortförklaringar varför jag inte skulle springa och att jag nog behövde bilen. Efter jag diskuterat med mig själv en stund så knöt jag givetvis skorna och gav mig iväg. Inte fan ska latmasken få vinna redan vecka 1.

Beställt hem två böcker som jag fick i Fredags. Jag är ju ingen bokmal igentligen men när det kommer till träning och kroppen så kan jag läsa i timmar och detta blev mina 5 böcker, utöver alla jäkla träningstidningar jag premunerar på
Böckerna är skrivna av Ove Rytter. Det är ett välkänt namn när det kommer till att lägga på sig lite kött. Dock dissar han rätt mycket som jag håller på med. När det kommer till Dieten så dissar han fasta rätt jäkla hårt. Men boken har ca 10 år på nacken och det finns så otroligt mycket mer forskning på det idag än vad det fanns då. Han förespråkar också att dra ner på fettet i kosten och han menar att man ska dra ner det riktigt mycket. Inga 1g per kropps kilo möjligen hälften. Själv tycker jag att jag blir stel och jävlig då. Dieten håller jag i som jag kör nu, för att jag tycker det passar mig som handen i hansken

Sen på tränings biten så förespråkar han de som alla egentligen vet men han menar att det handlar bara om det, nämligen kontakt. Man ska få 100%kontakt med muskeln man tränar och för att uppnå det så ska man träna lätt och många reps många set, han kör sällan färre reps än 12. Klipp och klistra i mitt egna träningstänk och jag litar på den gamla farbrorn och tänker testa och trotsa lite vad jag själv tror på.

En annan sak som han också kör med är att köra bröstet (tex) färdigt innan han går på näsa muskel. Med andra ord så kan det bli först bänk sen hantel pressar sen hantel flyes rakt efter varandra. Har inte provat detta än men kan ju tänka mig att pumpen kommer vara grotesko.

Jag har raderat alla mina träningscheman som jag haft inlagt och ersatt det med ett enda som just Ove har gjort. Tänker göra detta under dieten och se vad jag tycker om att träna på det sättet.

Idag blir det gym vila men ska försöka få tid till ett löppass i allafall.

hej på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar