måndag 9 april 2012

Världens längsta inlägg

Dagen börjat kanon med riktigt snälla ungar och får man börja så, så brukar resten av dagen bara blomstra. Eftersom det är första dagen på dieten så tänkte jag skriva lite hur en mat dag kan se ut. Dock är inte detta den mest rätta ur näringsynpunkt då jag har ätit på tok för lite fett hitils.

Fettt är inte bara fett utan också kroppens smörj medel så ett spritt intag under dagen med samanlagt ca 1g per kroppskilo brukar bli bra. Jag känner i allafall rätt fort dagen efter en för låg fett dag att det är stelt och jävligt speciellt på morgonen när jag går upp. Och passar man sig inte så kommer skadorna i ett nafs.

Frukost
Kvarg 250g
yoggi mini 150g

Innan träning
Jack 3d
amino rush 10g och 10 g till under träning.

Efter träning 1 protein shake

Middag
350g kyckling
250g potatis

Powerwalk 1 timme
efteråt 1 proteindrink.

Det är dagen hittils och är en så länge uppe i 209g protein vilket är bra och är uppe i 1300 kcal så jag har bra marginal till rästen utav dagen..

När jag kör diet så unnar jag mig aldrig. Är det diet så gör jag färdigt precis som jag har tänkt mig. Det finns inget jag har varit så duktig idag så jag kan unna mig.. NEJ
Att man är duktig är en del av planen och att man sköter kosten är också en del. Enligt mig så finns det inget som heter Unna under en diet.

Idag blev det Bröst och bissar. Följer inte nått speciellt träningsupplägg för tillfället på gymmet så kör bara det jag tycker formen tillåter. Idag var det repsen i bänken som inte riktigt ville 4set*10reps på 81kg med 60 sek vila. Av nån anledning så ville det inte riktigt på sista setet. Jag surar lite på med mer vikt och drar av 2set 6or till och hoppas att brösten fick sig en läxa till nästa gång det är dags. Hantel pressarna gick bättre och bissarna funkade okej. Jag var nöjd över passet i slut ändan i allafall.

Slänger med en lite plufsig Formbild från sista Bulkdagen så¨kommer det en före och efter bild när mina 55 dagar är slut. Tror det kommer bli kanon när jag fått skala av ca 7 kilo. mer Tänker jag inte ta nu utan blir till oktober istället



o tajt värre



Snackade med en gammal kamrat igår som också lyfter lite skrot. Han hade riktigt kaxiga siffror att visa upp i Böj och mark.. Jag tar givetvis sikte och gasar på, här ska hängas dit viktskivor även fast jag är på diet..

Nu till sist som kommer bli lite lång läsning för den som orkar läsa. De flesta vet att jag försöker pusha lite tjejer och har en lite grupp för detta. Igår fick dom vare sig dom vill eller inte hänga med och också köra 55 dagars diet. Här är brevet dom fick av mig. Och jag förväntar mig reultat. Det positiva är att de är rätt jävliga bara dom lägger manken till.

ej alla. Som många vet så har jag medvetet försökt gått upp i vikt.. och nu ska jag svänga om igen och gå ner i vikt. Själv gör jag det på automatik jag vet vad som krävs och jag gör det. I 55 dagar ska jag hålla på och jag börjar imorgon. Tänkte om övriga vill hänga på, detta är sista chansen kan man säga inför sommaren när bara kroppar ska visas upp.

Jag startar en ny utmaning på Runners som jag bjuder in er på och som varar i 55 dagar.

Om ni inte har kunskapen om vad man äter under diet så ska jag här ge lite tips. Man blir inte fet av vanlig mat så det kan man äta utan problem. I katogorin Vanlig mat så ingår inte potatis klyftor som badat i olja eller köttfärssås som är gjord på enbart grädde.

Handla nyckelhåls märkt mat så har man kommit en bra bit på vägen.

Ta mat en gång och inte mer, även om det är sjukt jävla gott så kan jag garantera att du ska äta minst 1200 gånger till detta året och det kommer fler goda måltider..

Unna dig INTE. Du är INTE värd det. Hur duktig man än varit så ge bara fan i det. Titta dig i spegeln så har du svaret om det är färdig unnat eller inte(handlar om 55 dagar)

Om du äns tänker ordet unna så håller du förmodligen på att trycka i dig nått onyttigt du inte behöver.

Vig 55 dagar åt att ta dig själv i kragen varje dag. Tänk inte tanken IDAG har jag varit duktig. När 55 dagar är över då får man tänka Tanken att jag har varit duktig IDAG*55 dagar. Att vara duktig 1 dag är ingenting.

Vet du inte vad du ska äta som är nyttigt så ät inte. Detta jag nu skriver är viktigt och 100% bidragande om man ska lyckas med bravur. Det handlar om hunger

Hunger är en känsla som vilken annan känsla som helst, rädsla, smärta, glädje, kärlek, lycka, hat och så vidare. Enbart en känsla att hantera som vilken annan känsla som helst. Låt dig vara lite hungrig ibland för att lära dig hantera det. Förmodligen är väll ingen längre rädd för monstret under sängen som kunde hålla en vaken som barn, ne precis vi har lärt oss att hantera den känslan. på samma sätt ska vi lära oss att hantera hungern. Och det finns inte många feta människor som på riktigt kan hantera det.

Lite snabbt vad jag kommer äta mycket av inget ni behöver ta åt er
Potatis i alla dess former Kyckling Ris fläskfile kassler nötfärs kvarg Yoggi gröt  proteindrinkar säkert 4 om dan. fisk makrill fiberriktbröd ägg(vita)

Saker jag absolut inte kommer äta
falukorv Hamburgare grillkorv Pasta isterband Mjöl i minsta mån både dinkel och vete

Väg er som vanligt på Tisdag och fyll i det på Runners så funkar allt som vanligt..

55 dagar 100% aldrig ett fel. Det är 55 strikta dagar..
Nu kör jag i allafall
 
Snart dags att dra ut på dagens andra förbränning.
tack för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar