söndag 22 april 2012

Mycket respons= jag blir glad

Dieten går framåt, precis som det ska göra under en diet. I Fredags var jag dock på fest med jobbet och drack en del öl. Funderade många gånger hurvida jag skulle dricka eller inte. I sista sekund så tog jag valet att partaja. Anledning att jag gjorde detta var att det finns ingen anledning till att avstå när det väl anordnas saker bara för att hålla en viss princip. Fredagen var kanon och Lördagen var jag som ganska väntat rätt sleten. Nästa gång jag står inför ett sånt här val under dieten så kommer det vara enklare. Då kommer jag att avstå, ångrar dock inte att jag partajade.

Jag har tagit nya gym form bilder som faktiskt är rätt trevlig skillnad mot innan jag började dieten. Detta får ni dock inte se jag vill hellre göra jämföringen när jag är färdig, men hej å hå vad det lilla kan göra.

För tillfället så kör jag helt annorlunda på gymmet. Jag tränar bara 4 dagar i veckan och vilar onsdag, lördag och Söndag. Fast idag ska jag träna en då, och då blir det bara muskler som jag tycker att jag verkligen behöver lägga mer fokus på, vader och mage sen ska hoppreppet få snurra en stund. Jag kör förtillfället högreppsare. Kul för att jag får en ordentlig jäkla pump, träningsverk som en oskuld och passen blir riktigt intensiva. Håller på med detta i minst en vecka till för att sedan gå över och lyfta riktigt tungt.

Jag får mycket positiv respons på det jag håller på med, inte genom kommentarerna men genom sms mail på facebook och telefonsamtal av folk som är stressade att hinna i form till sommaren.
Detta tycker jag är skit kul. Det är ett bevis på att det jag sysslar med ger resultat och folk blir intresserade på hur just jag gör.
Jag hjälper gärna till och säga vad jag tycker och tänker och vad jag tycker funkar och inte funkar.
Ska försöka vara mer ingående här i mina inlägg varför jag gör vissa saker och varför jag avstår andra saker under vissa perioder i min träning. Helt klart verkar det som det skulle vara av intresse, och det blir så mycket roligare att blogga när jag vet att det ger er andra nånting där ute.
Jag har ett jäkligt bra exempel på en snubbe som tränat enbart styrketräning i ca 6 månader nu. Han frågade om tips från dag ett. Han tar all information jag ger han och plockar ut go bitarna som fungerar i hans liv och vardag. Tränar på som en gris och för 6 månader sedan fick jag en bild på en Fläskig kalsong nisse. Förra veckan fick jag 2 ny tagna kort på han. Håll i hatten men han kommer garanterat slita av sig tröjan även en molning dag. Jag har frågat om jag får lägga upp dom bilderna men har tyvärr fått nej. givetvis respekterar jag det, återigen bra jobbat..

mitt bästa tips på vad som funkar är lek bus och glädje. Du ska ha jävligt kul när du tränar.
Säger hälsosidorna på Aftonbladet att du ska springa intervaller och äta linser till middag varje dag så kan jag garantera att det ger ingenting om du inte tycker det är kul. Det som ger är det som är roligt det man längtar till och det som får dig att göra det lilla extra för att du tycker det är kul.

En annan bra grej är att bli starkare än sitt sämsta psyke. Förmodligen har de flesta bra koll på vad man bör äta och vad man absolut inte bör äta. En viss del av hjärnan säger ÄT KAKAN. En annan del av hjärnan vet att det är så jävla fel. Hur vida man äter kakan eller inte är upp till hur stark man är mot sitt sämsta psyke. Och ne man är fortfarande inte värd att unna sig bara för man har varit duktig.

Träning och kost går hand i hand. sköter du din täning så bör du sköta kosten. Bara för man har tränat hårt så ska man ju inte utjämmna det med att äta bort det. Som att döda en fluga för att sen försöka sig på nått upplivnings försök. Du dödade ju flugfät för att du var trött på surrandet.

Ne dags för mig att ge mig själv vad jag förtjänar. En jävla omgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar