fredag 6 april 2012

Framåt framåt aldrig bakåt

Så känns det för tillfället. Det flyter på otroligt bra

Jag loggar fortfarande allt jag lyfter och fortsätter att öka i styrka. Som ni vet så har jag fått börja pressat igen och det känns makalöst bra. Mina första bröst pass var jag väldigt klen och fanns inte alls mycket att ge. Men bara på ett par press pass så är jag snart tillbaka. Om vi tar Bänkpress som exempel på pressövning så är jag bara 10 kg back i övningen mot som när det var som bäst. Mitt sista pass var 10reps gånger 81 kg i 4 set.. inga hejjösses vikter men klart stabilt att öppna med innan hantelpressarna. och även där var det bara att gå på tyngre hantlar.

Idag var det Ben på schemat. Knäböj som jag har nån form av hat kärlek till flöt oerhört bra. Sista passet så lyckades jag lura min hjärna genom att jag räknat fel hur mycket jag hade på stången. idag körde jag samma vikt 3 första setten och fjärde höjde jag 5 kg och även det pressades upp 4 set 10 rep..
Ungarna tyckte även att dom skulle vara med och leka idag när jag tränade. Ebba tyckte även att hon skulle gå fram och klappa Pappa på rumpan nör jag var i botten läget med 91 kg över axlarna i böjen. Livsfarligt. Givetvis gick det bra men ajabaja att vara på förbjuden mark Ebbibebb..

På Måndag börjar jag Diet, tycker det ska bli kul och få fram lite linjer igen men däremot så har ju aldrig gymmet gått så bra som det gör nu och jag vill fortsätta öka. Och för att öka krävs mat(mycket mat)

Men jag kör en hård diet i 4-5 veckor och bara lassar in protein så hoppas jag på att musklerna stannar och även vikterna får vara kvar. Lite löpning promenad cykling enhjuling och studsmatta ska läggas till som träning, jag behöver nämligen förbereda mig allt vad jag kan för att få tillbaka lite kondition och mjölksyra träning. Varför?

Jo jag sökte nämligen som utmanare till Gladitorerna igår. Chansen att de skulle höra av sig till mig är rätt minimal. Chansen att senare ta sig igenom prov utagningen för att komma med till programmet är nog ännu mindre. Men OM dom skulle ringa så gäller det att vara förberedd. Kommer bli hårt ett par veckor framöver.
Och jag ska tampas med 5km under 20 min målet. Lär bli tufft nu när man är lite tyngre..

Tänkte jag skulle dela med mig av lite bilder på gymmet men de kommer senare under helgen..

Allt för idag gott folk. Dags för det vanliga.. MAT på STORA fat

hej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar