tisdag 7 juni 2011

Ett farväl

Idag började jag dagen med lite träning ute på gräsmattan. Det märks att jag inte gymmar så kontinuerligt längre, inte alls samma ork. Tycker ändå jag håller igång helatiden med lite övningar.

Ett sorgset farväl får jag ta till min polar rs300x som idag kommer att lämna mig. Den har hängt med mig i vått och torrt i plus grader och minus. Snöstorm och tropiskhetta. Överallt har den berättat för mig vad jag gör förutom att springa frammåt. Den var med på min första halvmara, den var med när jag slog coach på fingrarna på 5km (ända tills motsatsen bevisats=)). Men för pengarna den lämnar efter sig så blir det en ny kompis.

Suttit nu i eftermiddags och funderat på vad det ska bli. Att jag ska ha en garmin är ingen tvekan frågan har bara varit vilken. Tittat mellan 305 405 och 310xt. Pris har jag inte brytt mig om. 405 liten smidig och trådlösöverföring till datorn. Men jag gillar min 305 just för att den är stor och tydlig. 310xt, absolut hade varit jätte trevligt men behöver jag verkligen så avancerat, plus att många har tydligen haft problem med dom och strul är det värsta jag vet.

Jag har kommit fram till att det lätt blir en 305 till så jag och charlotte har likadana. Visst den är stor den är klumpig men det är en träningsklocka som enbart är på vid träning. Displayen är så stor så det är omöjligt att missa nån information under passet.
Var länge inne på 405 men ne touch displayen störs av väder och kläder och tror jag kommer hata displayen nör man länge kört med 305

Ikväll tog jag 5 km på löpbandet ute på altanen bara för att mjuka upp och göra en lång streching. Nu blir det tyvärr cykel för mig rästen av veckan för har skade känni gar i både knän och fötter

Skrivit detta i solen med ipaden så ser inte riktigt vad jag skrivit så ha översende med detta inlägget

Hej så länge och farväl min trotjänar rs300x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar