onsdag 15 juni 2011

illa mående efter mat återfall

igår fick jag nån form av mat återfall eller vad man ska kalla det.. jag tillagade 1 korv med bröd, 1 hamburgare med bröd 1 paket nudlar med wok 1 halv vitlöksbaguette stekt lök och en majskolv.. 1 sådan tallrik var gjorde jag till mig och Charlotte. Hon åt ju Självklart inte upp sin men jag var inte sen att hjälpa henna att avsluta sin tallrik.. Detta avslutar vi givetvis med att äta jordgubbar och glass.. 30 min efter avslutat måltid så mår jag så jävla illa. magen känns som den ska sprängas, nu börjar ångesten krypa på ordentligt..

Ju längre tid det går desto mer illa mår jag och slutar med att jag får gå och spy upp alltihop. spydde som en jäkla gris och efteråt var det så skönt.. Varför i h-elvete ska man trycka i sig så man mår så illa. Jag lärde mig en läxa och nu dröjer det nog jävligt länge innan nästa återfall, för fler återfall det blir det men som tur är blir det inte så ofta längre.. Människan är en sjuk varelse..

Idag började jag dagen med 5km skit trist promenad. Vädret sög Ebba var grinig och Ville tror jag nog hade snott mina öronproppar för han hade verkligen lagt dövörat till, inte likt han. Men när jag kom hem så började kännas bättre och humöret började gå tillbaka till stabilt och sen har jag skinit resten av dagen..

Filmade idag för jag skulle bevisa att jag klarar 20 chinups. Nått hände och efter 18 stycken så gick luften ur mig så jag får ge det ett nytt försök, piss

Strax innan 14 så tar jag en joggingtur fram till mina gammla kära intervall stolpar. Mellan de lugna stolparna joggade jag i ca 5min tempo och när jag gasade så snittade jag 3.30 ungefär..

Det var riktigt länge sedan jag var och sprang vid stolparna pga knä problem, och vad jag kan minnas så är dom som döden ungefär. Idag kändes dom bara som nått jag gjorde längs vägen, givetvis var jag trött som en gris. Men jävla skillnad mot vad det var för ett par månader sen.. Ska ta med Charlotte dit nån dag..

När jag kommer hem så blev hela rundan 1 mil och jag har snittat 4,42min/km Och det känns bra. Nu börjar tempot gå upp lite utan att jag behöver pusha mig allt för tufft. Nu är jag för tillfället nöjd med min hastighet och ska börja sakta ner lite och gå på lite lång distanser istället. Det värsta med löpning är alla skador och så fort man höjer tempot lite så känns det direkt i kroppen så är bara bra om jag saktar ner och kör lite längre sträckor istället..

Nu känns formen bra igen, jäkla alkohol som sabbade mitt måndagspass. Inte alls omöjligt att nå mitt mål i Jönköping på 42-43 min på 10 km ska bli kul

1 kommentar:

  1. Ja du jag vet ju hur det där är ,varför man gör så, ja som du skrev så är ju människan en sjuk varelse..men undrar varför den iblans vill göra sig själv illa, ja ja vi får försöka ta reda på det:-), å ge tillbaka.
    //Kram Syrran

    SvaraRadera