fredag 17 juni 2011

Nya mål om en tjej(min tjej)

igår la jag pushups projektet från mi telefon åt sidan och drar igång ett eget.. Programmet jag följt innan är ett bra hållaigång program men jag känner att det ger mig för dåligt.. Har därför från lite olika tips och andra program knåpat ihop ett eget..
Orkar inte riktigt förklara hur det går till men ska ge det en månad och sen utvärdera.. Nu gör jag 57 armhävningar i följd och där har jag stått ett jäkla tag så hoppas att jag nu ska ta mig frammåt igen..
Provade mitt nya sätt igår och jag var helt död och har träningsvärk idag så det bådar ju gått..

Idag skulle jag egentligen åkt skateboard, men vädret satte stopp för det så jag kände att jag fick rätt mycket tid över som egentligen var planerad så kostade på mig ett långpass. 22 km blev min tripp och jag han uppleva vindar som nästan kan klassas som storm och regnoväder som var bland det värsta jag skådat, men sista halvan bestod av härligt solsken, mycket trevlig runda.
Det jag saknade som jag ska tänka på nästa gång det är vatten, lämnade det hemma med flit men efter 15-16 km så började jag bli väldigt törstig, antar att kroppen säger till att den behöver vätska för jag blev nästan sjukligt törstig..

Tempot var meningen att det skulle vara rätt lungt men bara efter 6 km så såg jag att jag låg rätt hyfsat i tempo för att vara ett långpass så jag höll i och huxflux så har jag slagit mitt förra halvmara rekord(21.09km) på tiden 1:43:09 som ger mig ett snitt på 4:54 min/km.. Riktigt nöjd faktiskt, men det känns att man fuskat med distansträningen, jag var rätt mör mot slutet och känner att leder har blivit överansträngda idag. Men tempot överlag kändes riktigt bra.. den sista km efter halvmara sträckan höll jag i och kanske t.o.m klev upp ett snäpp i tempo..

Senare på kvällen tog Charlotte samma sträcka på cykeln och snittade 20.6km/h. Riktigt bra i dom vindarna.

Nu Jobbar hon inte längre så nu är löpväjningsperioden över. Jag har anmält oss i gruppen 10 km på 55-59 minuter till Midnattsloppet. Detta är tyvärr jävligt tufft, kanske för tufft?
Eftersom vi har 2 små barn så är det svårt att komma ut och löpa tillsammans men blir lättare nu när hon inte jobbar i allafall. Hittils så har hon kommit iväg mellan 2-3 rundor i veckan och gjort riktigt bra framsteg.

Nu har jag bestämmt mig för att vi ska göra allt för att lyckas ta denna tiden på loppet. Jag kommer vara riktigt stolt om vi klarar det. Jag ska programera hennes klocka (Hon har nu likadan som jag har) så hon har färdigt program för varje löppass. istället för att jag skriker och härjar eller att vi slö joggar så säger klockan till hela tiden vad som ska hända. Mycket intervaller kommer det bli för henne. Hon är själv med på detta och ca 3 löppass i veckan är det som gäller från och med måndag. Sen blir det extra höft träning och promenader och kanske lite cykling nu när hon visat den sidan med. Ett egentligen omöjligt mål men jag är sporrad och det är jäkligt kul att pusha nån med så mycket driv..

Jag har själv gjort en jävla konditionsresa och jag vet vad jag skulle gjort annorlunda och vad jag skulle lagt mer energi på, dessa misstag slipper hon..

Det rätta målet hade nog egentligen varit att klara 10km på midnattsloppet iår utan att stanna, och nästa år försöka göra det under 1 tim.. Men vi har 70 sten tuffa dagar på oss.

Detta är familjen klös hej på er



1 kommentar:

  1. Förjävla rolig läsning:) Roligt att ni tränar ihop:)

    Kör hårt och lycka till!

    SvaraRadera