måndag 20 juni 2011

ny fas en nu fas

Desto längre man kommer i träningen desto tuffare blir det känns det som, idag var det riktigt tufft. återkommer till det

Charlottes första pass nu när det ska trappas upp lite. Jag hade programmerat klockan på 10 st 20sekunders intervaller med 20 sekunder vila mellan varje. Tempot hade jag bara lagt ett min och det var inte över 5:30 tempo. Detta är lite knepigt med så korta intervaller och göra det med en gps klocka. Klockan säger ju givetvis att hon ska öka innan den har uppdaterat hennes fart och när den har hittat farten så är intervallen över ungefär. Detta resulterade i att hon har snittat istället 4:30 på den aktiva tiden. Vilket är kanon då vet jag ju att det finns lite tryck tills nästa pass.. Totalt nästan 6km löpning

Å jag då
ja nu när hon ska hårdtränas så ska inte jag vara sämre. Inga direkt tänkta mål förtillfället, jo blodomloppet under 43. men det ska jag fixa hoppas jag. Sen funderar jag på Berlin marathon tills nästa år. Men vågar inte riktigt bestämma nått innan jag har kännt efter ordentligt om mina knän klarar av en sån träning som det krävs för att kunna springa en mara..

Min Träning i dag var samma runda som Charlotte sprang fast jag hade 800 meters intervaller och 2 min vila  imellan

Första snitt tempo 3:46 andra 3:41tredje 3:47 och sista 3:46min/km.. I sista intervallen så är jag rätt grinig och har en jävla mjölksyra. Så sjukt jobbigt att hålla uppe tempot så länge och man funderar på är det värt det.. Tio tusen tankar hinner fara genom huvet på dessa 800 meter som tar nästan prescis 3 min att springa. Men precis när det är över glömmer man allt man precis tänkte och känner istället där fick ni ben jävlar. Utmattnig kan dra åt h-vete inget som har nått i min kropp att göra i allafall

Rubriken är idag en ny fas en nu fas.. Det är alltid en ny fas det är alltid en nu fas.. Idag är det en ny fas i träningen och den är nu men samma gällde igår och samma gäller om 6 månader bara att den nya nu fasen är bättre sanabbare och råare

hej på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar