måndag 12 november 2012

Dagen innan vecka 4

Även denna vecka har jag skött mig exemplariskt. Nu är det inte vägning förens imorgon men jag tjuv kollade lite idag och kommer landa runt ca 1 kg på vågen. Men det är imorgon det gäller.

Om man räknar vad jag ätit senaste 7 dagarna så är det exakt 10822kcal vilket blir i snitt per dag 1549. Vilket är ok, Men, denna vecka om vågen säger samma imorgon så har jag tapapt 1kg=7000kcal. Så tar jag 10822+dom 7000 jag har tappat så blir det 17822 som jag ska få i mig på balans(för att stå stilla i vikt.)

Detta har jag uppskattat innan på ett ungefär och då gissat mig till 2900 per dag.

Tar jag dessa 17822och delar med 7 dagar så får jag 2546 per dag, vilket är mer nära sanningen på en tränings vecka. Med andra ord så är det ju inte så konstigt att vikten sprang iväg när jag tryckte 3300-3500 om dan. Efter jag har dietat färdigt denna gången så ska jag lägga mig på ett väldigt lungt överskott. 2800 på träningsdagar och 2500 på vilodagar. Så får vi se vad som händer.

Vad vikten än säger imorgon så ska jag öka kalorierna. Träningen går bra inget snack om saken men för övrigt så känner jag mig rätt sleten. Kan vara vädret? men ofta när jag ställer mig upp så blir jag lite snurrig och detta har hänt innan under diet. Får se vad jag ökar till.
Nu ska jag ta en 5km promenad nu och i eftermiddag blir det gymmet. Förtilfället har jag sjukt ont i ryggen, men hoppas det släpper tills ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar