fredag 9 november 2012

Dietsidan går frammåt

Tjo
Jag brukar sällan träna magövningar överhuvetaget. Några crunch med hantel kanske men thats it. Tycker att kör man så många övningar som möjligt ståendes så tycker jag man får en bra bålstabilitet ändå. Och jag tror inte att jag är jätte mycket ute och cyklar här för magmuskler finns det ju.

Hur som helst, nu har jag börjat kört mage på mina ryggdagar. Jag har en övning som är en riktig dödare. Man ligger på rygg och håller fast i nått som sitter ortendligt fast bakom huvet. Sen lyfter man höfter och hela kroppen i en rak linje uppåt. bara skuldrerna ska vara kvar mot marken, sänk sakta utan att nudd golvet och hela tiden i en rak linje. Detta är svårt sjukt svårt och det ger en träningsvärk även för den vane mag tränare.
Jag tror tyvärr att jag drog sönder nått i buken sist nu när jag körde den. Buken ser inte ut som den ska, och den känns sönder sliten. En blandning mellan träningsverk och att nått är trasigt. Idag är det lite bättre men igår hade jag problem att ens komma ner i bänkpressen och speciellt att ta i ordentligt. Ska låta den övningen vara nån vecka innan jag kör den igen. Jag kan posta ett video klipp nästa gång om nån inte förstår övningen.

Igår blev det gym och promenad och ett intag på 1200kcal. riktigt lågt men nådde ändå 180g protein så jag är nöjd. Idag blir det nog strax över 1700 istället för att ladda på lite.

Hade lite svårt att sova inatt så strax efter 05 imorse knöt jag dojorna och tog en 5km på 25 minuter blankt, helt död. kanske inte så konstigt eftersom jag inte har nån vidare kondis och mitt intag på 1200 igår.

I eftermiddag blir det lite mark och chins sen får det räcka för idag.

Min Diet sida går frammåt. Har faktiskt kommit rätt så långt. Ingen blogg sida utan en hemsida. kategorier från 0-500++ kcal. Vikt tips och lite anant smått och gott. Även en sida för mina tjejer(dock låst för övriga)

Har även byggt in ett forum för diskussioner och frågor om kost och träning. Inte för att jag tror det kommer användas men kul att göra.
Imorgon mellan 18-20 så kommer jag hålla sidan öppen för att få lite feedback. Tänker dock inte skriva adressen här ännu. Är det nån som är riktigt nyfiken så får ni höra av er på ett eller annat sätt så får ni adressen. Anledningen att jag gör så är för att alla tycker så olika och ska ett flertal utvärdera så blir det bara en enda röra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar