tisdag 6 november 2012

liten samanfattning

jag tycker dieten går bra. Frågan är ju hur bra jag tycker det är mot hur jag har dietat innan. Annars så brukar jag tappa ca halvkilot i veckan. på det sättet vågar jag träna hårdare och känner att jag kan ge kroppen vad den behöver efter ett hårt pass. Nu är den känslan lite sådär.

Vad jag har kommit fram till är i allafall att grisbulka som jag gjorde nu sist ger ingen fördel för mig än att långsammare gå upp i vikt. Nästa bulk lär jag ta det mer försiktigt och lägga mig på ett mycket lägre underskott.

Jag äter gärna lite mer kcal och tar nån mer promenad istället för att kunna trycka på ordentligt med energi.

Men givetvis fortsätter jag dieten ut som jag har tänkt, ca 2 veckor till sen lägger jag mig på ett väldigt litet underskott sista veckan.

Sen finns det andra saker jag bör skärpa till mig med. Jag har en tjej grupp under mina vingar som jag nu har drivit på lite i ca 1 år. Ibörjan drev jag dom för att jag själv var tvungen att ha lite driv. Idag behöver jag istortsett inget driv, jag vet vad som krävs för att ta mig framåt och gör det vilket som. Detta har gjort att jag lite glömt bort min grupp med tjejet och jag varken pushar eller kräver nånting utav dom vilket gör att det händer inte så mycket på den fronten. Jag vet att de behöver lite sparkar i röven och jag ska skärpa till mig fruktansvärt efter nyår..

Det andra som jag är riktigt dålig med är min ide om en diet sida där man enkelt ska kunna följa en diet utan att behöva väga allt man äter. Hade jag bara lagt ner lite enrgi på detta varje dag så hade jag kommit ganska långt med det projektet, idag är det fortfarande bara en ide men max 10 måltider ner skrivet på lösa papper. Detta ska jag också skärpa till mig med, helt övertygad att den sidan skulle kunna hjälpa och underlätta för många.

I veckan kommer jag justera kcal intaget. Igår stod vågen på 80kg blankt och idag 81,7: med andra ord kommer den sannerligen visa under 80kg i veckan och då bör jag lägga en mindre justering.

veckans kcal 11419 ger ett snitt per dag på 1631kcal. vilket är bra. 30kcal mer varjedag än vad schemat sagt. Detta skulle ha gett en vikt nedgång på 1,7kg vilket betyder att jag uppskattar min energibalans lite högt. Får se vad nästa vecka säger..

Tack för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar