söndag 29 maj 2011

15km å hjärtat gick vila

Det gick bra över förväntan. Hade ibörjan lite svårt att komma upp i puls skulle ligga mellan 145 och max 158. Men när jag har hittat mitt tempo så går det bra. Regnar lite då och då men det var faktiskt rätt skönt.

Nu till det trevliga jag gör 15,5 km och snittar 152 i puls. och farten blir 5.10min/km vilket jag tycker är rätt snabbt för att ligga på så låg puls. Jag maler igenom mina 15km på 1.20 och det känns kanon.. mina senaste 8 dagar har jag gjort 91km så nu blir det att vila imorgon och nästa pass blir med Charlotte. Längtar alltid till de dagar vi löper ihop så jäkla trevligt..
Garmin klockan var inställt på pulsbaserad träning och även detta skötte den aldeles lysande..
puls zoner finns mellan 1 till 5 och jag la mig i 3 för att få ett lungt och avslappnat pass.

Nu börjar jag känna mig riktigt bekväm med klockan och känner att jag behärskar allt jag provat på den hittils.. Har några funktioner kvar att testa men det blir lite längre fram eftersom jag inte har några sånna rundor inplanerade än..

Känner att jag verkligen har toppform, får se på torsdag då jag har ett form av tempopass om jag klarar det så är jag på topp

Tack hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar