tisdag 24 maj 2011

avstår ett lopp men bokat in ett annat

Idag bestämmde jag mig för att avstå cykelvasan. Jag kommer fortsätta cykla för det tycker jag är rätt kul men vill däremot inte ha ett träningstvång på cykeln när det är löpning jag vill göra. Allt löste sig ganska bra eftersom jag har en vän som gärna vill cykla vasan ( önskar dig massa lycka till ) och han äger en pulsklocka jag vill ha, så ett par 100 lappar i mellan så är vi båda nöjda.
Charlotte får nu ta över min polar när jag ska gasa in den nya. Innan har vi samsats om en klocka och det var inget vidare heller.
Däremot har jag anmält mig till Göteborgsvarvet 2012 och jag önskar att loppet kunde gå imorgon, behöva vänta ett helt år. Letar hela tiden på nätet efter fler trevliga lopp att springa men är så mycket på semestern som är inbokat och allt med bröllop så blir nog svårt iår. Men ett 10 km lopp ska jag springa iår i allafall förutom midnatsloppet.

Nu går jag hemma och är pappa ledig och eftersom Nova är på dagis och Ebba oftast sover nån timma på förmiddagarna så passar jag på att gymma. idag blev det vader axlar triceps..

Sen innan vi hämtade Nova på dagis så blev det en omvägspromenad på 55 minuter. För övrigt så känns kroppen rätt bra, Tror faktiskt att jag är i en jävligt bra form, det känns så när jag är ute och löper i allafall. Längesen jag gasade på ordentligt får nog prova nån dag för att se hur snabb jag egentligen är=)

En sista kul grej.
den gruppen jag startat med alla tjejer i, vi ska nu gå stafett Gotland runt.. Fast bara på pappret. 686km på 1 månad. Ska bli jäkla kul och se om vi lyckas. Det är rätt bra riv i tjejerna så det ska nog gå fint

hej och hå för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar