söndag 22 maj 2011

Göteborgsvarvet 21km och .nästan 100 meter

Yes helgen har varit helt fantastiskt. Jag som aldrig är nervös för något har varit fruktansvärt nervös, varför vet jag inte jag skulle ju bara springa..

Ett tag funderade jag på att jag t.o.m inte skulle ställa upp, knäna kändes riktigt piss hela helgen, inbillade mig att jag var förkyld och bla bla bla.

Campingen vi bodde på var full med löpare. Jag såg folk hela tiden som gick ut och tog en sista testrundan dagen innan, själv vågade jag inte springa en meter.

Motions spåren runt campingen var riktigt fina och jag ska till göteborg om en månad igen på sammacamping så då ska jag sprätta grus där.
Jag hämtatde ut min nrlapp och chip dagen innan. Det var riktigt härlig stämmningn vid start och nere vid mässhallen. Pratade med en heldel skoförsäljare ang mina knän och fick göra utvärderingar både på rullband som de filmade och stå på digitala fotplattor för att syna under mina fötter, Märkligt nog kändes det som att jag var lite utav ett special fall, hur som så ska jag fortsätta springa i de jag har idag för dom känns rätt ok..

Jag och Charlotte gick förbi en monter för Midnattsloppet och lyckades få varsin funktionsthishirt ssom vi givetvis kommer ha att träna i.
Man Kunde testa sin styrka genom att dra i ett rep, kändes rätt onödigt och dra, dom kunde bara ge mig pris direkt istället. Tydligen var man tvungen att dra så jag gjorde det och kunde gå därifrån med ett knäckebrödspacket=)
Ja det var som en stor marknad som var gjort för löpare och jag bara stormtrivdes.

STARTDAGEN
Piss nervös, testar att springa några 100 meter och det känns oroligt i knäna men ändå bra. Stressar i oss lite makaroner och köttbullar och byter spårvagn hejvillt fram till Frölunda borg där starten går. Kan säga att en sån här dag med så mycket folk så är det inte jätte lätt att få plats med tvillingvagn på spårvagnen. Går och pissa300 gånger innan jag går och ställer mig i min start grupp. Testar att dra igång pulsklockan bara för att se pulsen när jag står och väntar på att få starta.. Nästan 100 slag, killen är sjukt nervös=) Startskottet går och jag ger mig nu iväg med 3000 andra kamrater som också springer för välgörenhet. I år var det jätte bra att springa för välgörenhet men det är helt omöjligt att göra det om man vill jaga tid, Ni hör ju själva 3000 startar samtidigt på en ca 4 meter bredgata.
Jag började rätt halv lungt men mesade ändå inte men det var inte förens efter 10 km jag kände att knäna var okey. Jag ökade suksesivt hela loppet och sprang garanterat mina 2 sista km bäst. Totalt sprang jag på 1.49.45 och är Nöjd med den tiden, MEN

När jag kom över mål hade jag så mycket kraft kvar, kände inte alls den riktiga utmattningskänslan som jag skulle vilja känna. Idag när jag vaknade så var knän jävligt ömma så hade jag gasat mer så kanske jag inte hade klarat det istället. Ju mer jag tänker på det ju mer nöjd blir jag men precis över mållinjen så kände jag direkt att jag kunde gjort bättre. Men jag är nöjd inget snack om saken..

Runt banan så är det en underbra stämning med publik och musik, detta är 1 av de mäktigaste tillfällena i mitt liv, givetvis finns det saker som är större men detta är verkligen nått jag fasnade för.

Jag skulle kunna skriva i timmar om denna helgen. men det orkar jag inte. Fråga mig gärna om den för jag älskar att prata om det=) Eller upplev det själva. Det stod folk på startlinjen som vägde bort mot 200 kg så det finns med andra ord allt där..

Direkt vid löning så anmäler jag mig till nästa års varv, jag brinner verkligen för löpning.

Nu orkar jag ej skriva mer, men fy fan vilken helg jag haft.
bjuder på lite kort istället.. Ja just snittat 5,13 om nån undrar


testar bara mitt nya linne om det sitter som ett smäck
 Upploppet dagen innan
 Jag städar husvagnen, se alla tjejer på Tjejkvällen jag kan om jag vill
 min överdrivet läckra medalj
 baksidan
 starten för utvecklingsstördas gbgvarv dagen innan det riktiga
 upploppet håller på att byggas
 lekplatsen som min lilla goding bodde på, precis utanför husvagnen
 jag med 2 av mina brudar, irar runt i spårvagnsdjungeln
 kvälls sletna ca 21 00 hehe
 my girls
 nypissad på campingen och visar upp mig i tights för hela göteborg
 så sjukt mycket folk (starten)
 Starten
 Jag i tights röv 30 min innan start
 Storbildskärm, nehe
 1.49 senare kommer man tillbaka till mina brudar
 lycklig med medalj
och alla som skickat sms, ringt eller bara gillat min facebook status eller kommenterat eller på nått sätt pushat mig . Tusen tack det uppskattas verkligen

1 kommentar: