lördag 14 maj 2011

ibland går det lite för bra

Jag har ju inte sprungit varken några jätte långa rundor och absolut inga jätte höga tempon, men jag har sprungit och det har funkat jäkligt bra. Nu sista veckan så kände jag verkligen att formen var på gång och var helt hundra på att jag skulle ta varvet under 2 timmar.

Idag är jag jävligt tveksam till det mesta.
Tog på mig löpar kläderna och skulle ge mig ut på en 4+3+2+1km där jag skulle höja tempot för varje del. Detta är den sista delen i träningsprogrammet som jag har följt

Efter ca 5 meter så hugger det till i knät. Jag börjar gå direkt och testar igen efter ett par hundra meter men det går inte. Knät funkar inte alls. Jag får av bryta min träning efter totalt ca 300 meters löpande. Frågan är om 1 vecka vila hjälper för att jag ska kunna springa 21 km. Jag kan inte göra mer än att ställa mig på start och testa. Men fan vad surt det känns för tillfället..

Men det jag kan göra är att gå kortare promenader för att inte stela ihop. Jag kan sköta kosten till 110% sista veckan. JAg kan se till att jag får ordentligt med sömn. Jag kan göra allt jag kan för att jag ska vara 100% vilad och i form så får vi se om mitt hatade knä tänker bära mig runt.
Däremot så ska jag se det positiva i kommande helg. Jag tror det kommer bli en upplevelse utöver det vanliga.
Trevlig helg kära läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar