tisdag 31 maj 2011

Misslyckande men landar med båda fötterna på jorden

Idag tänkte jag inte träna alls, eller bara slaska lite. Bytte allt mot ett hårt progresivt träningspass tror jag det heter..
Passet skulle se ut så här, ingen vila mellan de olika tempo höjningarna
Uppvärmning, valfri längd
Första 2 km 5.10 - 5,30 jag snittar 5,21
nästa    2km  4,50 - 5,10 jag snittar 4.53
Nästa 2km  4,30 - 4,50 jag snittar 4,34
Och sista 2km 4,00- 4,20 jag snittar 4,18 i 220 meter sen får jag ge mig

Jag har kännt mig rätt kaxig över löpningen ett tag nu men fy fan vad detta sög musten ur mig. Magen gav upp bara efter några km och har aldrig upplevt sån diarre som jag fick känna på när jag kom hem. Jag Försöker jogga hem i lungt tempo men det är bara stänga av klockan efter en stund och gå hem. 
Jag klarade inte ens att små jogga.
Benen bar mig inte och det fanns noll ork i kroppen. 

Värmen hjälpte säkert till för att framkalla ett misslyckande. Skulle gissa att det var bort mot 30 grader idag. Men det känns rätt okej att misslyckas, jag tror jag behövde det för att förstå.

Bara gå tillbaka ett steg i träningen och inse att jag inte är varken så snabb eller uthållig som jag tror. Eller så var det värmen=)

Ne nu är jag helt tom i kroppen både på energi och avföring.. Skitit 6 gånger senaste timman så ni kan ju tänka er hur det kändes ute på vägarna

Tack hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar