torsdag 5 maj 2011

på väg upp

idag har det blivit rätt många tränings minuter.
körde 2 chinups projekt irad när jag vaknade, tänker köra minst ett till idag. jag ska klara 20 när jag kommer hem från varvet så lite diciplin så går det skit enkelt.

Sen blev det löpning med Charlotte. Idag stod intervaller på schemat. pressade henne i olika tempon hastigheter och längder allt från långa vilo pauser till korta. Tanken var att hon skulle vara rätt mör å få en inblick i vad intervall träning är. Måste säga att jag riktigt njöt av att få jaga igång henne och springa brevid och skrika på henne. Sammanlagda sträckan blev 3.5 km intervall,


Jag var lagom uppvärmd och släppte henne på en jogging hem igen och jag började på mina intervaller. enligt programmet jag går efter så skulle jag göra 3*3km i tempot 5,31. jag tyckte det kändes klen å valde istället att lägga mig i 5min tempo.

Idag kändes det jävligt bra, både benen flåset orken. Tror jag inte har varit riktigt hundra de senaste passen för det var en enorm skillnad idag. passet blev 3km vila 2 min 3km vila 2min 3km vila 2min 1 km max tempo bara för att det är skit kul och få ösa på=) Trött efteråt precis som det ska vara, anat lite känningar i knät idag så blir eventuellt att varva ner nu och invänta startskottet. Får se hur jag känner mig närmsta dagarna..

Nöjd så jag tackar för mig

1 kommentar:

  1. Godmorgon min älskade! Skit kul träningspass igår, dock helt död.. Idag mår jag hur bra som helst.. alltså ingen träningsvärk :) Puss Puss

    SvaraRadera