måndag 2 maj 2011

helt död

Igår laddade jag hem en ny träningsapp. Den heter 200 situps. fungerar lite som de andra projekten jag håller på med. Ett smart sett att hålla musklerna i trim nu u på sommaren när motivationen att gå in på gymmet tryter, bara att lägga sig på gräsmattan och köra, eller på stranden om man vill skämmas lite=)
Jo så igår körde jag pushups och situps projekt misslyckades som vanligt med pushups även fast jag backat en vecka. Men nångång kommer väl en lyckad omgång=)

Idag blev det löpning. målet var ett lättare pass på 20km. så blev det icke
Började med att jag kalibrerade fotsensorn i 2 km och sen fortsatte jag min distans som då skulle vara 18 km till. Jag var hur seg och slut som helst under hela passet, riktig dålig form för tillfälelt.. Efter 10 km så tänkte jag ge upp för varje km fy fan vad slut jag var. Jag är inte personen som ger upp men däremot är jag den som tänker på det väldigt ofta=) När jag nått 17.22 km så hade jag alternativet 200 meter hem eller fortsätta så jag kommer upp i 21 km. Jag tog beslutet att ge mig. Inte ett misslyckande utan ett klokt beslut för att snart vara på banan igen och löpa

max puls168
medel puls 160
snittfart 5.31
tid 1,35 minuter

min fotsensor mätte efter kalibreringen 1 km fel på hela sträckan och det är för mycket fel marginal.. tänker nu köra med runkeeper med mitt iphone armband och sen polar klockan just för pulsen.. För övrigt är jag helt död och tänker lägga mig på soffan nu.

Om nån är intresserad av lite träningspush eller bara umgås med folk som tränar och vill pusha å hjälpa andra motionärer så säg gärna till. Jag har nämligen startat en ny träningsgrupp tillsammans med de förra som var med och gick ner ivikt innan. Kravet för att man ska få vara med är att man lånar ut sin axel för folk att gråta mot i uppförsbackarna och en kram när vi delar lycka. OCH lite engagemang, därför förra gruppen dog och nu har vi sparat de med lite klös i så engagemang krävs,

Liket säger tack för idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar