lördag 11 december 2010

Lördag, fortsatt med motortrim

Japp idag tog jag ut motorn på en fin runda på grusvägarna. Första 4km var sega, har väldigt svårt att komma igång.
När tanten i lurarna berättar min tid efter 4km så vrålar jag till mitt ute i skogen - för dåligt Rikard...
Sen satte jag fart å fy fan vad fint det gick, riktigt bra tryck i motorn(kroppen) uppförsbackarna röt det bara till sen stack benen i väg i ren galopp. Är sjukt nöjd med dagens runda, huvet skulle nog vilja ta en runda till men är riktigt mör i kroppen så det får vänta
11km blev rundan och hade milen på 56:40 riktigt nöjd
Blev ett evulation rekord med  87 meter i höjdskillnad på hela rundan
3 nya rekord sa datorn till mig att jag hade satt
* längsta sträcka
* flest brända calorier 1073
* störst nivåskillnad 87 meter
vill bara lyckas få igång motorn fortare när man ger sig iväg. alltid igång riktigt efter 3-4km men men

mina 2 sista km var dom bästa 5:22 och 5:24

Känns som motorn spinner riktigt fint nu, riktigt härligt att vara ute å jogga

efter detta blev det lite käk å sen en lugn å fin liten promenad med familjen rätt skönt att mjuka upp lite

ha en riktigt fin helg nu alla
hejsvejs

1 kommentar:

  1. Anledningen att det känns bättre efter 3-4 km är att du kommer in i den sk "Andra andningen" Grattis till dina mål, riktigt roligt att både läsa och höra hur du tar dig fram.

    Med vilja och inställning kommer man långt..;)

    SvaraRadera