onsdag 22 december 2010

onsdag. 2 steg framåt å 1 bakåt

Idag var det som tur är en slaskdag, menas med att jag går ut och springer lungt som satan ungefär.
-18 grader klädde på mig rätt så bra å började springa. Världenskortaste steg sämst andning, ingen ork i benen överhuvetaget. 3km blev runda och hade varken lust eller ork att springa mer, efteråt brukar det alltid kännas bra även om man tyckt det var jobbigt, men sitter nästan och ångrar att jag sprang.

Men detta börjar bli lite vana, 2 steg framåt ett bakåt. Men bakåt stegen börjar bli färre.
Jag tror att när det är dags för göteborgsvarvet så kommer jag ha rätt bra koll på hur min kropp funkar under alla möjliga sorters påfrestningar, detta gör att jag kan springa i mål och vetat att jag legat 21km på gränsen hela tiden men aldrig gått över den. För att de ska vara möjligt behöver man ett steg tillbaka ibland.

Nu tar även jag julledigt för att imorgon sätta fart mot närke. Promenader med hunden blir det men det kommer bli lugna vill inte slita på mig tills på söndag, tänk om jag har en sån här dag på söndag

Vad händer på Söndag? Jo jag bör vara pigg och fräsh, coach ska ta med mig på 15km löpning och efter det blir det backslakt för att ta död på mig(som om jag inte skulle vara det efter 15km). Men imorgon så sitter batterierna i batteri laddaren omöjlig söndag med halvladdat.

Imorgon går vårat vad ut. Hade ett vad till 23 december som innebar att man skulle tappa 10 kg. inte så orolig eftersom jag nu tappat 29 kg=)

nehe godjul på er alla

1 kommentar: