måndag 20 december 2010

Måndag, Bästa löpupplevelsen hittils

Idag var dagen då det fanns hur mycket energi som helst.

Började dagen med ett gympass och körde igenom rygg och axlar, gick riktigt bra
Sen sov jag för att vakna å gå tillbaka till jobbet för att säga upp mig. Har tackat ja till ett nytt jobb som ligger 7km bort, perfekt avstånd=) tyvär så blir jag av med gymmet men det får jag bygga ett här hemma. Svets hammare och spik så blir det kanon

Hunden var med mig när jag sa upp mig så vi tog en promenad för att fira detta på 45min.

Nu till det bästa

Lite snorig och lite ont i halsen, tänkte gnälla men ville verkligen springa. 10- så blev rikligt med kläder och min nya löparlampa.
Gjorde nytt träningsprogram på telefonen, 3km uppvärmning och sen 1km förhöjt tempo å sen 1km normal jogging å detta ggr 2, kändes så OTROLIGT bra, aldrig tyckt det känts så bra i kroppen. Efter 8 km var programet slut men jag hade så sjukt bra ork så jag fortsatte, och fortsattte=) rundan blev 12.18km å det känns helt underbart. Idag stängde jag av tanten i lurarna, hon berättade bara när jag skulle öka å när jag skulle jogga inga tider å snitt hastigheter. å få tyst på den kärringen var riktigt avkopplande. Tider å sånt får jag veta när jag kommer hem och tittar i datorn å det är bra mycket bättre än å få det under rundan.

Idag var det invägning och mitt resultat var -1,7kg så jag är riktigt nöjd.
Detta är en sån dag jag vill blicka tillbaka på de dagar som det känns tungt, 1 utav dom bättre träningsdagarna i mitt liv.

Fått in en sponsor också=)
Sponsorn heter Pappa och sponsrar med nya löpar dojor, tusen tack


2011 halvmara
2012 marathon?
2013 triahton?

Motivation och vilja finns i massor

Allt för idag, ta det lungt i jul stressen

2 kommentarer:

  1. Fan va roligt att det går bra Rikard, du ser vila är lika viktigt:)

    När kör vi på Jul? Jag har gjort ett schema.

    vi kommer löpa Blåberga 1.5mil bara för att du ska få känna på distansen och det är bara att vi tar oss runt.

    Sen ska spyan fram när vi kör intervaller i HOK-stugans backe. Det kommer ta ca: 2.5H Hoppas det är okej?!

    SvaraRadera