torsdag 16 december 2010

Torsdag, alternativ träning

idag vad dagen då jag hade planerat att ta ut mig fullständigt på en riktigt hård löparrunda. Vaknade lite hostig och ont i halsen och snöstorm på det, hade detta på känn redan igår. Löpar dojorna fick vila och det var nog lika bra.
istället fick det bli snöskottning. Hade skottat färdigt hela garageuppfarten och min ved körarväg på baksidan. Gick in för att 2 timmar senare behöva gå ut igen för att det bara öser ner. Nästan färdig så kommer snöplogen och trycker in ungefär dubbelt så mycket som jag redan skottat bort. När jag skottat bort det så blir det att börja om från början för att det snöa så mycket. Uppskattar att jag har skottat ca 2,5-3 timmar idag

Och snöskottning är rätt underskattat, rätt trevligt faktiskt..

Hur som helst nu blir det 3 dagarsvila eftersom jag och Charlotte ska till Göteborg över helgen. Dock blir det nog lite armhävningar och andra kroppsövningar 1 gång varje dag i allafall.

På Måndag hoppas jag halsen är bättre för känner att jag vill trappa upp lite. Känner nog att jag kan ge mer.
Alla fall Januari månad ska jag vara hård mot mig själv

Ha en trevlig helg alla, ingen uppdatering här över helgen

1 kommentar: