söndag 12 december 2010

Söndag,

idag blev det gymmet när jag vaknade. Körde bröst biceps mage. Finner ett visst lugn över att vara på gymmet, ro givande på nått sätt. Idag börjar jag känna en viss kontroll när jag tränar. Kontrolerade repetioner, gör inte en repetion mer än vad som är möjligt utan att börja "fuska".. Ser man ofta om man är på gym där det slukar mycket folk, de slänger på mer än vad det klarar av och rycker eller slänger eller gungar upp massa vikter, å visst bra å träna snabbt för att bygga lite explosivitet men det ska göras rätt och kontrollerat. Idag var det fin kontroll.

Letade lite i skåpen hemma idag och rotade fram proteinpulver, känns som jag behöver det speciellt nu när jag försöker tappa vikt för att minimera att jag tappar vikt i form av muskelmassa, blir även protein tilskott efter löpning, känns jobbigt att jag vet att det ska ätas riktigt ordentligt både efter styrketräning och löpning. så lättare att fortsätta med mina "normala" portioner och sen ta lite tillskott bara på protin. Detta vet jag att det finns 1000 argument att gör si gör så ät så gör si. Jag gör så här och tror att det lämpar sig rätt bra i kombination gå ner i vikt, styrketräna och löpträna. Bör tiläggas att jag vill INTE bygga några jätte muskler.

på eftermiddagen blev det 1h promenad, träningsverk i benen från i går så ganska skönt att gå lite

Imorgon har jag invägning igen, lite nervös för första gången. Men det går nog bra.
Vill ju fortfarande ligga runt -1kg i veckan även nu när det är jul och nästa vecka ska vi till göteborg å så är det nyår sen var det ju julfest med jobbet denna veckan.
Så dessa veckor som kommer så blir det att försöka hålla i med ordentlig träning så man kan äta gott och ändå våga ställa sig på vågen

För övrigt är jag ganska nöjd med min vecka. Tycker jag har tränat lagom hårt och fortsätter ungefär så här året ut lite trappas nog upp, får se lite.

hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar