söndag 23 januari 2011

Kebabrulle?

Ja vaknade på dagen då rekorden skulle slås. Åt mig en rätt stadig frukost väntade nån timma tog en halv kexchoklad och en multivitamindrink och gav mig ut på 1 mils hårt kämpande runda. Av nån anledning så hade jag adrenalin kick när jag började klä på mig, kände också på mig att jag skulle misslyckas. Joggar lätt genom byn och gör några indianhopp för att få upp lite tempratur, det var 6- ute. Pausar en stund när jag kommit fram tillsarten och ställer in Runkeeper. Ställer in att jag vill veta var 5minut och att jag ska som sämst ligga på 04:45 min/km. Sen ger jag mig iväg. Första 3 km går riktigt bra ligger före min tid å löpningen flyter på riktigt bra 2 km till flyter förbi känns bra men börjar bli lite tungt.
Efter mina första 5km så har jag inte en aning om jag har klarat det eller inte, Eftersom hon i lurarna talar om tiden var 5 min så kan jag inte vara säker på den exakta tiden vid 5km.. Jag löper på och inser ett av mina misstag.
Jag skulle sprungit rundan åt andra hållet för fy fan vad många korta och men energi pumpade backar det var mellan 6-8 km, svårt att ha kontroll på flåset här. Här tappar jag tid å börjar ligga efter den utsatta tiden. Sista backen precis innan 8km är lite stigning men säkert 300 meter lång, här är jag nära att ge upp. Försöker hålla tempot uppe och spyan är så sjukt nära. Men när jag tillslut kommer upp så går det lite nerför som jag kan ta igen mig på. Sista 2km var rätt flack mark och kände att jag kunde höja tempot en aning och började få lite målvittring.

MÅL
Jag pustade och frustade, har aldrig i hela mitt liv varit så slut. Tog en paus på 1 min ca sen började jag den ca2,5km joggingen hem. Joggar i ca 8.00min/km altså riktigt sakta men har nog aldrig mått så illa, är helt 100 på att jag kommer få stanna å spy när som helst blir bara värre och värre men spyan kom aldrig. Däremot fick jag uppsöka skithuset när jag kom hem (totalt bukras) Milen visste jag att jag hade fixat det såg jag direkt i telefon men mina 5km visste jag inte förens jag kollade på internet
Tiderna jag skulle slå var
10km under 50min
5km under 24,45

Japp jag tog tiderna och är jävligt nöjd, helt färdig och ska aldrig mer tävla mot mina tider så slut är jag
Kebab? jag vet inte det får jag se, blir det inte ikväll så har jag den innerstående till nånannan gång.

Kommer gå en kortare promenad med hunden sen å detta får avsluta denna veckan, Nöjd? Ja som fan men helt slut

ja just de nya tiderna är
10km 48,54min
5km   23,45

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar