måndag 31 januari 2011

Måndag med friska ben

Då var det måndag igen och benen har fått vila över helgen från både löpning och cykling, dock promenader bblev det ju.. Började denna dagen med att bli lurad. Min telefon berättade för mig att det var +1 grad ute så jag tackade och hoppade över både långkalsonger och balaklava. Efter 100 meters cykling så upttäcker jag denna lögnen. Det är ju för fan svinkallt.
Ca-10 grader får jag reda på när jag kommer fram å det kändes fy fan..

Med lite av en timma kvar att jobba är jag på väg ut att ringa Charlotte och säga att jag blir sen hem pga jag tar en längre löprunda idag inte bara hem från jobbet, men märker att det har snöat under dagen så ångrar mig.

Löppasset hem så tar jag det relativt lungt snittar 05,30 min/km. Ska inte gnälla över väglaget det var endå helt okej så bestämmer mig för att endå springa lite längre. Med 500 meter kvar från att vara hemma väljer jag att ta vänster och fortsätta ett par km till. Benen kändes kanon idag, lite trött efter 8-9 km i baksidalår.
Passet slutar på 12,6km idag på tiden 1.09 tim. Mycket trevlig löprunda faktiskt.

Har även gjort mitt pushups projekt. Idag var det bara ett test att se hur många man klarade av irad, resultat 30 st, men var nog lite sleten efter gymmet för nån mer borde jag klara. jaja inte så viktigt.

Idag slarvade mitt konto bort 1843kr, på vadå? jo en ny pulsklocka och en fotpad. Trodde aldrig det skulle kosta så mycket för att få springa lite. Men det är ju engångsummor.

I helgen var ju som sakt min familj här. Måste lämna lite cred till syrran som testade löpbandet på lördagen. Inte löpt nått vidare innan och 30 min sprang hon. Kämpar glöd al'a Ekstrand. Kul att se.

Sista dagen i månaden å här kommer reultaten
Promenad 56,1km
Cycling 163,9 km
Löpning 84,9km
totalt 304.9 km

Överlag rätt nöjd men aldeles för lite löpning, beror lite på att benen inte hänger med riktigt men det är nog på gång. Februari är en kort månad men 12 mil löpning i allafall.

Nu blir det soffan för mig och invänta morgondagens löprunda till jobbet

1 kommentar:

  1. He he Tackar brorsan! Det var roligt å jag får ju erkänna att jag faktiskt är lite stolt med tanke på min kondis, men blåsor på tårna har jag:)

    SvaraRadera