söndag 2 januari 2011

Söndag, går ut rätt hårt

Telefonade lite med Johan idag, trevligt trevligt lite motivations push. 20 min efter ger jag mig ut på en runda som var tänkt att bli närmare milen men så blev det inte. Tanken var sätt nytt rekord på 5km och misslyckas inte. Efter det spring ca 70 meters intervaller hem igen. Detta var tanken i allafall. Tanten i lurarna fick vara med idag, ställde in henne på att jag ville veta var 500 meter hur jag låg till och att jag skulle ligge på 4.59 som sämst per kilometer. Detta öppnades och funkade bra första km, andra km började jag bli rätt slut 3 km känns det hyffsat. 4 km vill GE UPP.

Här är ju bloggandet rätt bra. Hur hade det sett ut om jag suttit och skrivit att jag gav upp med ca 1.5 km kvar. Nej full fart sista km. Men sista 300 meterna råkade hamna så illa så det var konstant uppförsbacke. Jag hade knappt nån ork att ens flåsa så fick jätte dåligt flås i backen men ville verkligen hålla tiden så jag löpte på. Tanten berättar att jag nu nått mina 5km och jag har lust att bara lägga mig ner och dö. Tiden blev 24,45 minuter helt underbart. Men det kändes att det har varit nyår och man har gottat sig i både chips fetmat och öl. Men jag är på gång. Hem vägen blev inte riktigt som jag hade planerat blev 70 meter 4 gånger och sen en riktigt lugn jogg hem med lite indianhopp och annat skoj.
totalt 6,7 km

Hemma blev det att slänga ihop lite middag för att sen ta med familjen ut på promenad i 1h, dessa promenader är riktigt trevlig när jag å Charlotte går ihop, gillas skarpt

allt för idag. hade bra i halkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar