måndag 17 januari 2011

Måndag, gränsen är nådd

Idag sov jag riktigt länge11 timmar sammanhållande sömn, kanon skönt. När jag vaknade så var det väldigt grått och trist ute, men därimot så var vägarna is och snö fria. och med + grader i luften så behövdes inget underställ. Dock var grusvägarna väldigt mjuka och leriga.(klart man måste klaga lite)

Har inte kört nån form av intervaller på jätte länge så det fick det bli. 5min uppvärmning lätt jogging sen 750 meter hårt och sen 250meter då jag gick. Så här gjorde jag så jag fick 7st 750 meters pass. Riktigt tungt och tufft var det och dom 250 metrarna som jag gick kändes som 10 meter. Efter detta var jag lagom framme vid mina vanliga "intervallstolpar". Men istället som jag brukar göra att gå mellan ett par och löpa max mellan nästa par så joggade jag riktigt lungt mellan 2 stolpar och sen stegringslopp fram till nästa då jag hade min maxfart precis innan det blev lätt jogging. Vet inte hur många jag gjorde, men höll på tills mina stolpar var slut iallafall. Ca 1km joggade jag ner innan jag var hemma igen.

Total sträcka blev 11 km.
Kände att baksidalår absolut inte hade återhämtatsig från 21km löpningen. Nästan så jag var lite orolig i slutet. Nu ska jag vila baksidan ordentligt eventuellt cykla istället för det tar mer på framsidalår.

Efter detta blev det lite mat och sen 1H promenad med hunden..

Dragit på mig ännu ett uppdrag med träning eftersom jag anmälde mig igår till Cykelvasan. 9mil på MTB cykel i skog och träng. Loppet går den 13 augusti. Ska bli riktigt kul. Men tror att det jag kommer cykla till jobbet och nån extra runda i veckan kommer räcka gott och väl som träning till detta. Jag har för tillfället ingen måltid till loppet. Gör det mest för en kulgrej och kul att se svergie lite.. Hoppas fler hänger på vore roligt

2 kommentarer:

  1. Med gränsen är nådd menar jag att jag nu har kommit upp i tuffaste månaden hitils gällande km

    SvaraRadera
  2. Fan va guld polarn! Synd att du inte hade denna tränings vilja i 7-9 då hade vi haft det grymt roligt i spåret och på löparbanan. Men vi tar igen det på Gbg och i Berlin sen;-)

    SvaraRadera