måndag 10 januari 2011

Måndag kom igen nu vädret. 131 dagar kvar

Idag var det löpning på schemat. Tittade ut sämsta möjliga väglag ute. Blev riktigt sur, Jag ville ju verkligen testa nya dojorna idag. Trotsade vädret och klädde på mig och ut på en löprunda. Rundan blev ca 150 meter totalt innan jag insåg att dett är helt omöjligt. Hem och sura lite över detta.
Tog ett hopprep och körde i 10 minuter, tror nog min käft fick mer träning av fula ord en vad jag hoppade över repet, med andra ord jag var svin kass på hopprep. Fattar inte det hoppade ju rätt mycket när man tränade boxning. Efter mitt svärande var det 40 min och 15km motionscykel. De tråkigaste 40 min i mitt liv tror jag. Plågade mig igenom hela passet. Hade bestämmt att man ska springa å så sitta på en sketen cykel. ok att cykla men inte när man inte vill..

Efter detta åkte vi och handla. När vi kom hem så slog jag slag i saken. Skruvmejsel skruvdragare en matkniv och en ficklampa, ja just 1 insektsnyckel också en liten bilresa ner till bygghandeln använde en cirkelsåg och 2 timmar senare så var mitt löpband som innan var av på mitten som nytt. Gott. På med de nya löpardojorna nu ska det bli löpa av. 50 min senare så har jag sprungit milen.

Gick förvånadsvärt bra första 30min helt ok, sista 10min var rätt kämpiga men ändå inget som plågade mig.
Så där fick du snö jävel jag kan springa ändå.. Nöjd med dagen tillslut

Nu ska jag dra till jobbet
hej på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar