onsdag 19 januari 2011

Onsdag, Bränna gummi

Idag är näst sista natten på jobbet så tyckte att jag skulle sticka å handla lite fika till grabbarna. Valde Ica som ligger näst närmast 14km bort. En fin cykeltur som enkel resa dit tog 34,25 min. Riktigt trevligt var det, tyvärr hade jag lite för lite kläder på fötterna som jag trodde skulle ramla av utav kylan.
snitt hastighet 24,42 km/h
tid per km 02:27

Hem resan med ryggsäck full med sockerbullar och lite mjölk, mer nerför och lite mer hemlängtan till den varma kaminen som kunde värma mina fötter, tog i lite extra
14km 31:53
snitt 26:18km/h
min per km 02:18.

Helt klart nöjd med min cykel runda idag, men det känns ju att det är löpning man har tränat för och i cykel muskler ligger man lite efter, men det kommer..

Idag har jag även bokat boende för göteborgsvarvet. Eftersom det springer ca 60 000 personer så var ju givetvis alla hotellrum i göteborg den helgen redan uppbokade. Blir att ta jungfru turen med husvagnen upp och campa. 3km från liseberg och frukostbuffe finns för 60 spänn att starta dagen med. Blir kanon.

Tog hem en ny app till mobilen igår. Den heter 100 pushups. Följer jag programmet så ska jag om jag förstått det rätt att kunna göra 100 pushups irad efter ca 12 veckor. Varför inte jag ger det gärna en chans.

Gjorde första övningarna idag och hade redan efter ca 5 min gjort totalt 50 st. Bygger lite på trapptekniken. Ska bli kul å se om jag klarar det.

En liten Push i ryggen till Johan Strömqvist som har som mål att löpa 70km denna veckan och promenera 30km. Prata med han innan, 4 blåsor på fötterna(pga nya dojjor) och 40 km kvar att löpa och 20 km promenad kvar. Lät inte som han var i närheten att ge upp, Keep going kungen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar